Parvlaeva Estonia uppumise uued asjaolud

28. septembril 2020 avalikustati uued väited seoses parvlaev Estoniaga. Discovery Networki filmis parvlaeva Estonia katastroofist 1994. aastal näidatakse uusi vee all vraki asupaigas filmitud videopilte, millel on näha kahjustust vraki tüürpoordipoolses otsas. Eesti, Soome ja Rootsi leppisid kokku, et filmis esitatud uue teabe kontrollimine toimub vastavalt ja täielikult kooskõlas 1995. aastal sõlmitud Eesti Vabariigi, Soome Vabariigi ja Rootsi Kuningriigi vahelise parvlaeva Estonia käsitleva kokkuleppega.

Pressikonverents

Parvlaev Estonia katastroofi aastapäeval korraldatud pressikonverentsil osalesid ning ajakirjanike küsimustele vastasid peaminister Jüri Ratas, välisminister Urmas Reinsalu ja välisministri nõunik Mart Luik.

Parvlaeva Estonia vraki eeluuringute 3D skanneri raport

Ohutusjuurdluse Keskus, 15.09 2021

Loe edasi

Rene Arikas: Parvlaeva Estonia esialgne hindamine kinnitas uuringute vajadust

Ohutusjuurdluse Keskus, 20. juuli 2021

Loe edasi

Estonia katastroofist pääsenud ja lähedaste esindajad said ülevaate eeluuringute käigust

Riigikantselei, 19. juuli 2021

Loe edasi

Parvlaeva Estonia vraki eeluuringutel kombineeritakse 10 erinevat liiki keerukaid uuringuid

Ohutusjuurdluskeskus, 14. juuli 2021

Loe edasi

Ohutusjuurdluse Keskuse juhataja Rene Arikas: deformatsioonid laevakerel vajavad täpsemaid uuringuid

Ohutusjuurdluskeskus, 12. juuli 2021

Loe edasi

Eesti ja Rootsi ohutusjuurdluse asutused viivad juulis läbi reisiparvlaeva Estonia vraki veealused uuringud

Ohutusjuurdluskeskus, 7. juuli 2021

Loe edasi

Esialgne hindamine: m/l Estonia veealuseid uuringuid kavandatakse alustada juulis 2021

Ohutusjuurdluskeskus, 19. mai 2021

Loe edasi

Estonia katastroofist pääsenud ja lähedaste esindajad said ülevaate uurimistööde esialgsest ajakavast

Stenbocki maja, 26. aprill 2021

Loe edasi

Valitsus rahastab 3 miljoni euroga Estonia täiendavate asjaolude uurimist

Stenbocki maja, 4. veebruar 2021

Loe edasi

Toimus riigisekretäri neljas kohtumine Estonia laevahukus kannatanute esindajatega

Stenbocki maja, 26. jaanuar 2021

Loe edasi

Ohutusjuurdluse keskused informeerisid valitsusi Estonia täiendavate uuringute vajadusest

Ohutusjuurdluse Keskus, 18. detsember 2020

Loe edasi

Toimus riigisekretäri kolmas kohtumine Estonia laevahukus kannatanute esindajatega

Stenbocki maja, 15. detsember 2020

Loe edasi

Uue filmimaterjali valguses on vaja täiendavaid andmeid ja analüüse

Ohutusjuurdluse Keskus, 27.11.2020

Loe edasi

Riigisekretär andis lähedaste esindajatele ülevaate uurimise ettevalmistustest

Stenbocki maja, 16. novemberr 2020

Loe edasi

Riigisekretär teavitas lähedaste esindajaid täiendava uurimise ettevalmistamisest

Stenbocki maja, 9. oktoober 2020

Loe edasi

Valitsus teeb Soomele ja Rootsile ettepaneku Estonia täiendavaks uurimiseks

Stenbocki maja, 6. oktoober 2020

Loe edasi

Ohutusjuurdluse asutused viivad läbi esialgse hindamise seoses uue informatsiooniga Estonia osas

Ohutusjuurdluse Keskus, 2. oktoober 2020

Loe edasi

Valitsus toetas parvlaev Estonia täiendava uurimise ettevalmistustega jätkamist

Stenbocki maja, 1. oktoober 2020

Loe edasi

Eesti, Soome ja Rootsi välisministri avaldus

Välisministeerium, 28. september 2020

Loe edasi

Eesti ekspertide esmased tähelepanekud

18. september 2020, Oslo

Eesti ekspertidena kutsuti filmi vaatama Kristjan Tabri, Tauri Roosipuu, Märten Vaikmaa, Ingmar Pill, Mart Luik.  Tähelepanekud on kirja pandud vahetult peale video nägemist ja järeldused ei põhine põhjalikul analüüsil. Dokument on algselt kirjutatud inglise keeles ja sellel ei ole ametlikku staatust. 

Taustainfo

  • Eesti lipu all sõitnud parvlaev Estonia uppus 28. septembril 1994. aastal regulaarsõidul Tallinnast Stockholmi.
  • Uppumiskoht on 40 km kaugusel Soome Utö saarest, 50 km kaugusel Hiiumaast ning 100 km kaugusel Rootsi rannikust.
  • 989 pardal olnust päästeti 137, õnnetuses hukkus 852 inimest. Kõige enam hukkus Rootsi (501) ja Eesti (285) kodanikke.
  • Kohe pärast laevahukku moodustasid Eesti, Soome ja Rootsi valitsused rahvusvahelise laevahuku uurimiskomisjoni.
  • 1997. aastal esitatud uurimiskomisjoni lõppraporti järgi hukkus laev projekteerimisvigade tõttu.

Hauarahu kokkulepe, varasemate uurimiste lõpparuanded

1 | 1

Viimati uuendatud 15.09.2021